De stelling: MVO

Magazines | Vallei Business nr 6 2011

Gert Jan Jongkind

Project MVO Ede

Een hype is pas echt voorbij als je er niks meer van merkt. En dat kun je van MVO in Ede niet echt zeggen. Integendeel. Deze hype heeft voor voldoende ‘kritische massa’ gezorgd in ons denken en handelen dat we daar de effecten blijvend van zullen merken.

Ede gaat MVO integreren in beleid en uitvoering. In Ede gaan we bijvoorbeeld voor minder en groene energie, voor duurzaamheid en streekgebonden voedsel, voor Fairtrade, voor het nieuwe werken (met sociale en milieudoelen). Eigenlijk is de MVO hype in Ede nog maar net begonnen!

Eric van Doorn

EnerPro

MVO is geen hype geweest, en de interesse in MVO is zeker niet voorbij. MVO en zeker duurzaam ondernemen wint juist terrein. De wisselwerking tussen bedrijfsleven, maatschappij en duurzaamheid wordt steeds beter begrepen. Koplopers hebben jaren geleden al begrepen dat de economie een stuk duurzamer zal moeten

worden om de uitdagingen van onze globale wereld het hoofd te bieden. Dit besef groeit, en je ziet nu dat steeds meer bedrijven in hun visie en productieproces ruimte maken voor duurzaamheid. Ook de grote bedrijven als Philips en Unilever hebben ambitieuze MVO-plannen. Dit zijn mooie voorbeelden voor kleine ondernemers zoals EnerPro. Wij zien ook de vraag van bedrijven naar onze duurzame producten stijgen, dat laat ook zien dat bedrijven de waarde van MVO inzien.

Jan van Santen

Mondial Waaijenberg Groep    

MVO is geen hype en nadenken over MVO is niet voorbij

Waaijenberg verhuizers en het samenwerkingsverband van

Mondial Movers denkt constant na over hoe wij maatschappelijk betrokken kunnen ondernemen

Denk aan: inzet van materialen, terugstoten CO2, electrische auto’s, inzet van personeel met beperkingen, enz.

De Stelling

‘De MVO-hype is voorbij’

de stelling

delen:

Vallei Business nr 6 2011

Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by